Prva stran - KNJIGE - KULTUROLOGIJA - Zbirka KULT
Teorija religije

Teorija religije « Nazaj

Rodney Stark, William Sims Bainbridge
Obseg: 413 strani / vezava: mehka, šivana / leto izida: 2007
ISBN: 978-961-235-277-6

Prelistaj knjigo

Starkova in Bainbridgeova Teorija religije sistematično razvije celovit teoretski sistem, ki ponuja orodje za globlje razumevanje mnogoplastnih procesov, v katerih religija igra svoje raznovrstne vloge v sodobnem svetu. Deduktivna izpeljava teorije religije iz splošne teorije človeške narave in delovanja temelji na teoriji izmenjave, ki predpostavlja, da človekove interakcije temeljijo na takšni ali drugačni obliki izmenjave. S postopnim razvojem ta teorija postane znana tudi kot teorija racionalne izbire. Ljudje se tudi na področju religije obnašamo racionalno: iščemo koristi (nagrade) in se izogibamo stroškom – pri tem so stroški in nagrade razumljeni kar v najširšem, nikakor ne zgolj materialnem smislu. Ker pa nagrad nikoli ni v neomejenih količinah, nekatere pa v realnosti sploh ne obstajajo, smo se včasih prisiljeni zadovoljiti zgolj z obljubami, da bomo nekoč nekako vendarle prišli do želenih nagrad. In te obljube Stark in Bainbridge imenujeta kompenzatorji – to je temeljni koncept njune teorije religije.
Če se sekularizacijska teza osredotoča predvsem na religijsko povpraševanje, ki naj bi sorazmerno z napredujočo modernizacijo upadalo, pa teorija racionalne izbire poudarja sposobnost posameznih religijskih organizacij, da bi to povpraševanje zadovoljevale ali celo spodbujale. Osnovna postavka teorije je, da svobodna konkurenca na religijsko-duhovnih trgih s tem, ko sili ponudnike k tekmovanju, kar posledično vodi k njihovemu prilagajanju potrošnikovih potreb in želja, krepi tako religijske institucije kakor religijo na splošno. Raznovrstno državno favoriziranje zgolj nekaterih religijskih organizacij vodi v monopolne ali vsaj oligopolne situacije, kar ima za posledico toge, inertne in na sploh neučinkovite religijske organizacije, na drugi strani pa apatične posameznike in družbo, iz katere religija izginja.
Knjiga ponuja celovito teorijo o verovanju v bogove, pojavu in razvoju religijskih specialistov in institucij – vse to avtorja izpeljeta iz splošne teorije družbenih struktur in kulture. Velik del knjige je posvečen študiju razlogov in načinov religijskih razkolov (shizm) – kako religije razpadajo (sekte) in se pojavljajo nove (kulti). Avtorja natančno analizirata nastanek in procese religijskih inovacij, predvsem pojav odklonskih religijskih skupin.
Tako Teorija religije predstavlja najvplivnejšo teoretsko razlago religije v zadnjih desetletjih. Kot taka nam lahko pomaga preseči vse prepogosta ideološko sploščena dojemanja in pobrskati globoko za bleščečo, a žal včasih tudi krvavo povrhnjico tega svojevrstnega in nadvse fascinantnega pojava – pokukati v mehanizme, ki religijo poganjajo tako v konstruktivna kakor tudi v destruktivna razsežja.

© Knjigarna FDV. Spletna trgovina Shopamine. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Na spletni strani Knjigarna FDV poleg obveznih piškotkov uporabljamo še analitične in oglaševalske piškotke ter piškotke družbenih omrežij.

V kolikor s tem soglašate, vas prosimo da kliknete na gumb "POTRJUJEM". Za natančen opis in nastavitev rabe posameznih piškotkov, kliknite na gumb NASTAVITVE PIŠKOTKOV.

×
Upravljanje s piškotki na spletnem mestu Knjigarna FDV
Obvezni piškotki

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

1. Splošno o piškotkih 1.1. Kaj so piškotki

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.

1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.

2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnih mest ali jih odstraniti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje 3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnica velike večine sodobnih spletnih mest.